"אירעה שגיאה קריטית באתר שלך. אנא בדוק את תיבת הדואר הנכנס של מנהל האתר לקבלת הוראות. מידע נוסף על ניפוי תקלות בוורדפרס."
החל מגרסת וורדפרס 5.2 מערכת וורדפרס שולחת למנהלי האתר הודעה במייל על שגיאה קריטית כאשר היא מתרחשת.
ההודעה מוצגת גם באתר בנוסח זהה
אם האתר שלכם באנגלית: "There has been a critical error on your website"
אם קיבלת מייל עם ההודעה הזו או שהיא מופיע כרגע באתר הוורדפרס שלך, זה סימן שהתרחשה תקלה שעצרה את פעילות האתר.
איך ניתן לזהות את מקור הבעיה לשגיאה הקריטית באתר?
ברוב המקרים מה שגורם לכך זה התבנית או אחד הרכיבים.
במידה ומפתח אתר הוורדפרס שלכם מבצע שינויי קוד ב-LIVE באמצעות FTP – כנראה שתשלח הודעת שגיאה בכל שמירה של קוד שגוי.
בשלב זה אין צורך להיבהל, לעיתים קרובות תיקון אתרי וורדפרס הרבה יותר פשוט ממה שנראה.
לעיתים קרובות בהודעת המייל שתקבלו יוצג אבחון של מקור הבעיה (פלאגאין / תבנית / מערכת) לשגיאה הקריטית.
כך שתוכלו לדעת בדיוק את הגורם לבעיה.
כתוב שמדובר בפלאגאין שגרם להודעה "אירעה שגיאה קריטית באתר שלך"? כבו אותו.
עדכנו את הרכיב או החליפו אותו בחדש ותקין.
אם מקור הבעיה בתבנית, כדאי לשדרג אותה כך שתעבוד בתקינות עם המערכת.
אפשרות נוספת לאיתור ותיקון השגיאה
- כנסו לניהול אתר הוורדפרס שלכם לאזור התוספים ובדקו בראש הדף האם ישנם הודעות שגיאה.
- עברו ויזואלי על כל רשימת הפלאגינים (המותקנים והלא מותקנים) וחפשו הודעות שגיאה באדום.
- בקרו באזור התבנית ובדקו תקינות שלהם, האם יש בראש הדף הודעות שגיאה קריטיות?
במקרה שהתקלה החלה לאחר שביצעתם שדרוג למערכת הוורדפרס שלכם
מומלץ מאוד להוריד רכיב המאפשר לחזור לגרסה הקודמת בה האתר פעל באופן מיטבי.
אנו ממליצים על הפלגאין WP rollback המאפשר לחזור אחורה בגרסאות הוורדפרס (שינמוך גרסה).
לסיכום הטיפול בהודעה
אם מדובר ברכיב, הפתרון שלכם יהיה קל ליישום והתקלה באחוריכם.
אם מדובר בתבנית עיצוב עם רישיון שדרוג מסודר, גם הפתרון פשוט.
המצב יכול להסתבך במקרה של תבנית ישנה, לא עדכנית וללא שדרוגים.